wtorek, 4 stycznia 2011

,,Pszczółka maja sobie lata oooo zbiera nektar gdzieś na kwiatach..."

Pszczółka Maja – austriacko-japońsko-niemiecko-portugalsko-hiszpańsko-kanadyjski. Pierwszy serial animowany (anime) dla dzieci. Składa się z dwóch serii po 52 odcinki. Bardzo popularny w Polsce w latach 80. i 90. XX wieku.
Serial cieszył się ogromnym powodzeniem na całym świecie, przemycał w umiejętny sposób wiele wiedzy przyrodniczej, czasem nieco ubarwiając i zniekształcając rzeczywistość, ale raczej w ramach dozwolonych dla filmów animowanych dla dzieci. Serial otrzymał też oprawę muzyczną czeskiego kompozytora Karela Svobody. Główny temat to piosenka Pszczółka Maja śpiewana w polskiej wersji przez Zbigniewa Wodeckiego. W wersji niemieckiej śpiewał znany i lubiany także w Niemczech czeski idol Karel Gott, który nagrał równolegle wersję w języku ojczystym, oraz słowackim.
W ogóle zobaczcie ilu dzieciom teraz nadaje się imię Maja. Czyżby rodzice kierowali się sentymentem do bohaterki bajki z ich dzieciństwa?
Mi pozostaje mieć tylko nadzieje, że ,,stare" bajki pojawią się jeszcze kiedyś na ekranach telewizorów i będą cieszyły się tak ogromną popularnością jak za dawnych lat;)

Dorzucam Wam linki do bajki ;)
http://www.youtube.com/watch?v=SSxlZd4M-UE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=KNgViZ8qTIw&feature=related

P.S. W następnych swoich postach przejdę już do bajek współczesnych, żeby ukazać wam różnice (według mnie bardzo znaczące) między nimi a bajkami "starymi"

6 komentarzy:

  1. Nieee no to to dopiero była bajka:) Zawsze z niecierpliwością czekałam na nią gdy szła jako dobranocka;) co tu dużo mówić, była świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pszczółka Maja i Gucio...i dla mnie niezapomniany głos Wodeckiego, który śpiewa tytułową piosenkę do tej bajki...oglądałam chętnie i szczerze mówiąc była to jedna z moich ulubionych bajek:)Brawo dla twórczyni bloga, która spośród wielu propozycji wybrała właśnie tę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie - Pszczółka Maja kojarzy mi się głównie z głosem Wodeckiego ;) ja za to lubiłam Filipa ! I ten jego kapelusz!

    OdpowiedzUsuń
  4. Super bajka !!!jedna z najlepszych.Teraz juz takich nie ma :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Miło wspominam, piękny klasyk. Ale żeby nie psuć sobie wspomnień, nie oglądnę ponownie.

    OdpowiedzUsuń
  6. 53 year old Data Coordiator Hermina Tomeo, hailing from Beamsville enjoys watching movies like "Swarm, The" and amateur radio. Took a trip to Greater Accra and drives a GTO. artykul

    OdpowiedzUsuń